Mieszkańcy nie mogą obecnie korzystać z jednego kontenera na zmieszane odpady budowlane. W związku z wymaganiami Ustawy o odpadach, Polkowicka Dolina Recyklingu będzie podstawiała dwa kontenery. Jeden na odpady gruzu, betonu i innych odpadów mineralnych a drugi na pozostałe odpady budowlane.
Pozostałymi odpadami budowlanymi są m.in.: rurki PCV, taśmy i folie malarskie, płyty gipsowe, kleje, farby, futryny metalowe, gumoleum, styropian, panele itp.
W związku z powyższymi zmianami mieszkańcy, którzy planują remont muszą posegregować wytworzone odpady budowlane i odpowiednio się ich pozbyć. Można to zrobić na kilka sposobów:
- wynająć dwa kontenery: jeden na gruz, drugi na pozostałe odpady budowlane,
- wynająć kontener na gruz, a pozostałe odpady budowlane oddać w jednym z funkcjonujących PSZOK-ów,
- wszystkie wytworzone odpady budowlane posegregować i oddać na PSZOK-u.
Mieszkańcy, którzy chcą skorzystać z usługi dodatkowej na podstawienie i odbiór kontenera na gruz i beton lub kontenera na pozostałe odpady poremontowe zgłaszają zapotrzebowanie na usługę wywozu telefonicznie pod nr 76 847 91 30, drogą elektroniczną na mail: bok@pdr-bok.pl, pisemnie lub osobiście w Biurze Obsługi Klienta Polkowickiej Doliny Recyklingu, przy ul. Dąbrowskiego 2 w Polkowicach.
Koszt usługi podstawienia i odbioru kontenera wynosi:
- poj. 1m3 – 320,00 zł,
- poj. 3m3 – 450,00 zł,
- poj. 7m3 – 590,00 zł.